ပုံမွန္ေန႔ေတြလုိ အိမ္ေရွ႕မွ ဆုိင္ကယ္ေတြ ျဖတ္သြား တုိင္း
သမီးေလးမ်ားလားဟု ေဒၚသိန္းျမင့္ လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္ေန မိသည္။ သတိလက္
လြတ္ျဖစ္သြား တုိင္း ထြက္ထြက္ၾကည့္ မိသည္မွာ ခဏခဏ။ သူမ၏ေျမး မေလး အိမ္ျပန္မ
လာႏုိင္ေတာ့ သည္ကုိ ေဒၚသိန္းျမင့္ လက္ခံ၍ မရႏုိင္ေသး။
အိမ္ထရံ ေပၚမွာကေတာ့ သမီးေလး ဓာတ္ပုံက လွပစြာရွိ ေနဆဲ။ ဇန္န၀ါရီ ၂၅ ရက္က
မႏၲေလးၿမဳိ႕ ျပည္ႀကီးတံ ခြန္ၿမဳိ႕နယ္ေန အ သက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္ မတုိးတုိး၀င္း
သည္ေန႔စဥ္ျပဳ ေနက်အတုိင္း ဆုိင္ကယ္စီးကာ ရတနာပုံတကၠ သုိလ္သုိ႔သြားရန္
ျပင္ဆင္ေန ခဲ့သည္။ ေဒၚသိန္းျမင့္က ေန႔စဥ္မွာေန က်အတုိင္း စိတ္ပူပန္စြာ
မွာသည္။ “သမီးေလး သတိထား စီးေနာ္။ ေဘးကကပ္စီး။ ျဖည္းျဖည္းလည္းစီး”။
ထိုအရာမ်ားမွာ ေျမးအဘြားႏွစ္ ေယာက္၏ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းမႈပုံစံ ျဖစ္သည္။
အဘြားကို အေမလုိ သေဘာထားကာ မိသားစုအေပၚ အနစ္နာခံ၊ စိတ္ရင္းစိတ္ ထားျဖဴစင္
ေသာ တုိးတုိး၀င္း လုိမိန္း
ကေလးမ်ဳိး ေသမင္းက အလြယ္တကူ ေခၚယူမည္ဟု ထုိစဥ္က
ေဒၚသိန္းျမင့္ ထင္မထားခဲ့။
ေန႔လယ္ပုိင္းတြင္ ၾကားလုိက္ရသည္က ရတနာပုံတကၠသုိလ္ႏွင့္ ကန္ပတ္
လမ္းဆုံအနီးတြင္ မတုိးတုိး၀င္း စီးလာသည့္ ဆုိင္ ကယ္ႏွင့္
အျခားဆုိင္ကယ္တစ္စီး မေတာ္တဆ တုိက္ မိ၍ လဲေနခ်ိန္ ၀င္လာသည့္
ကားႀကီးတစ္စီးျဖင့္ ထပ္မံတုိက္မိခဲ့ရာမွ ျပင္းထန္ေသာ ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္
ပြဲခ်င္းၿပီး ဆုံးသြားၿပီဆုိသည့္ သတင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေဒၚသိန္းျမင့္
ပဋာေျမလူးခဲ့သည္။
“အေမႀကီးတုိ႔က အုိႀကီးအုိမေတြပါ။ သူက ေက်ာင္းတစ္ဖက္တက္ရင္း
အလုပ္လုပ္တယ္။ ညဘက္ကေလးေတြ စာျပတယ္။ သူ႔လုပ္စာေလး မွီခုိၿပီး စားေနရတာပါ။
ခုလုိျဖစ္သြား ေတာ့ လက္ေမာင္းႏွစ္ ဖက္စလုံး ျပဳတ္ေတာ့ တာပါ
ပဲကြယ္”ဟုေျပာရင္း ေဒၚသိန္းျမင့္ ငုိသည္။
သခၤ်ာ အဓိကျဖင့္ တတိယႏွစ္တက္ေရာက္ေနသည့္ အသက္(၁၉)ႏွစ္အရြယ္
မတုိးတုိး၀င္းသည္ ဘြဲ႕ရၿပီးလွ်င္ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္မည့္အေၾကာင္း
ကေလးေတြကုိလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ေစေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ စာသင္ၾကားေပးခ်င္သည့္
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိး ထားခဲ့ေၾကာင္း ေဒၚသိန္းျမင့္က ေျပာျပသည္။
မတုိးတုိး၀င္းကဲ့သုိ႔ပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကီးဆုံးႏွင့္
ဆုိင္ကယ္အစီးေရအမ်ားဆုံး မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ ေနထုိင္သူမ်ားမွာ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကုိ
ဆုိးရြားစြာ ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္။ ဆုိင္ကယ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသူမ်ားထဲတြင္
တကၠသုိလ္မွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ နည္းပညာတကၠသုိလ္ႏွင့္
အျခားတကၠသုိလ္ေပါင္းစုံမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ အစုိးရ၀န္ထမ္းမ်ား
စသည္ျဖင့္ လူႀကီး၊ လူလတ္၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ အရြယ္စုံ ပါ၀င္ေနၾကသည္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕ေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ျဖစ္ပြားေနေသာ ယာဥ္တုိက္မႈမ်ားေၾကာင့္
လူငယ္လူရြယ္မ်ား ေသဆုံးဒဏ္ရာရမႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနရာ လူသားအရင္းအျမစ္မ်ား
ဆုံး႐ံူးေနရေၾကာင္း၊ ၿမဳိ႕လူထု ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊
ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ပြားျခင္းမ်ား ေလ်ာ့နည္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရန္
လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး ယာဥ္စည္းကမ္း၊
လမ္းစည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ဆန္းကေျပာသည္။
“ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ၿပီး မႏၲေလးေဆး႐ုံႀကီး အေရးေပၚလူနာဌာနကုိ ေရာက္လာတဲ့
လူဦးေရဟာ တစ္ေန႔ပ်မ္းမွ် အေယာက္ငါးဆယ္ေက်ာ္တယ္”ဟု မႏၲေလးေဆး႐ုံႀကီး
အေရးေပၚဌာနတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ
မႈခင္းအရာရွိကေျပာသည္။ မႏၲေလး၏ အားလပ္ရက္ျဖစ္ေသာ အခါႀကီးရက္ႀကီး
လျပည့္ေန႔မ်ားတြင္ အေရးေပၚလူနာဌာနသုိ႔ ေရာက္ရွိလာသူ လူအမ်ားစုမွာ အသက္ (၂၀)
ႏွင့္ (၄၀) ၾကားအရြယ္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕လူနာမ်ားမွာ
ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ခ်ိန္တြင္ အရက္ေသစာ ေသာက္စားထားသည္ကုိ ေတြ႕ရေၾကာင္း
အထက္ပါရဲအရာရွိက ဆုိသည္။
ယခုရက္ပုိင္းအတြင္း ယာဥ္ထိန္းရဲအင္အား တုိးခ်ဲ႕ၿပီးေနာက္
မႏၲေလးၿမဳိ႕အတြင္းတြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ပုိုမိုအရွိန္ျမႇင့္
လုပ္ေဆာင္လာသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။
တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီး၊ ယာဥ္ထိန္းရဲ၊ မႏၲေလးစည္ပင္၊
ပုိ႔/ဆက္၊ က .ည. န စသည့္ ဌာနဆုိင္ရာခုနစ္ခုျဖင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး
ေဆာင္ရြက္ရန္ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ၎အဖြဲ႕က မႏၲေလးၿမိဳ႕ ယာဥ္တုိက္မႈအမ်ားဆုံး
ျဖစ္ပြားေစသည့္ အေၾကာင္းရင္းမ်ားမွာ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း
လုိက္နာမႈအားနည္းျခင္း၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ မုိင္ႏႈန္းထက္ ပုိမုိကာ
အရွိန္ျပင္းစြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ အရက္ေသာက္စား မူးယစ္ေမာင္းျခင္း၊
တစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာကုိ မၾကည့္ဘဲ အရွိန္ႏွင့္ေက်ာ္တက္ျခင္း၊
လမ္းေၾကာ႐ႈပ္ေထြးျခင္း၊ စည္းကမ္းပ်က္ ေမာင္းႏွင္သူမ်ားအား
ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ စနစ္တက် စည္းကမ္းၾကပ္မတ္ႏုိင္မႈ အားနည္းျခင္းႏွင့္
မႏၲေလးၿမဳိ႕၏ ၿမဳိ႕တည္ေဆာက္ပုံအရ လမ္းဆုံလမ္းခြ
ေပါမ်ားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္သည္။ မႏၲေလးၿမဳိ႕ခံမ်ားအေနျဖင့္
ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား အျမန္ဆုံးေလ်ာ့က်သြားေစရန္ ဆႏၵရွိေနၾကသည္။
အြန္လုိင္းလူမႈအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု အသြင္ျဖစ္ေနေသာ မႏၲေလးသတင္းပုံရိပ္
အဖြဲ႕သားမ်ားကလည္း ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား ေလ်ာ့က်ေစရန္အတြက္
တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ပူးေပါင္းကာ ပညာေပးေဆာင္ရြက္ရန္ ႀကဳိးစားေနၾကသည္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕ ရပ္ကြက္တုိင္းနီးပါးတြင္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ထားေသာ
လူမႈကူညီေရးအသင္းမ်ားတြင္ နာေရးကားႏွင့္ အေရးေပၚလူနာတင္ကားမ်ား
၀ယ္ယူထားရွိရၿပီး နာေရးပုိ႔ေဆာင္ေပးရျခင္းတုိ႔ကုိ အဓိက အကူအညီေပးရေၾကာင္း
လူမႈကူညီေရးအသင္းအခ်ဳိ႕က ဆုိသည္။
“တစ္ညကုိ ယာဥ္တုိက္လူနာ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ့ သြားေကာက္ေပးရတယ္”ဟု
မႏၲေလးၿမဳိ႕ေဟာင္း ဘူတာအနီးတြင္ ႐ုံးခန္းဖြင့္လွစ္ထားေသာ ခ်မ္းျမသုခ
လူမႈကူညီေရးအသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။ လူဦးေရတစ္သန္းေက်ာ္
ေနထုိင္သည့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ သြားလာသယ္ယူ ပုိ႕ေဆာင္ေရးအတြက္
ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ကို အဓိကအားထား အသုံးျပဳေနရၿပီး ၿမဳိ႕ေနလူသုံးဦးလွ်င္
ဆုိင္ကယ္တစ္စီးႏႈန္း ပုိင္ဆုိင္ေနသည္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕ေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ (၄၇၈၃၂၃) စီးရွိသည္ဟု တုိင္း က.ည.န
မွ သိရသည္။ မႏၲေလးၿမဳိ႕ေပၚ ငါးၿမဳိ႕နယ္ႏွင့္ အမရပူရ၊ ပုသိမ္ႀကီးၿမဳိ႕နယ္
အပါအ၀င္ မႏၲေလးခ႐ုိင္ခုနစ္ၿမဳိ႕နယ္တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း
ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ပ်မ္းမွ်ႏွစ္ရက္လွ်င္ လူတစ္ဦးေသဆံုးေနၿပီး
တစ္ရက္လွ်င္လူႏွစ္ဦး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိေနသည္ဟု မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး
ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕မွဴး႐ံုးမွ ထုတ္ျပန္သည္။
ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ ေသဆံုးသူအမ်ားစုမွာ အသက္(၄၀)ႏွင့္
အသက္(၂၀)ၾကား အမ်ဳိးသားမ်ား အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ပြားခ်ိန္မွာ
ညေန ၆ နာရီႏွင့္ ၁၂ နာရီၾကား အခ်ိန္အမ်ားဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖဲြ႕မွဴး႐ံုးမွ ျပဳစုထားေသာ
စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။ “ယာဥ္တုိက္မႈေတြ ေလ်ာ့က်ဖို႔
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ကလည္း စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။
ယာဥ္၊ လမ္း အသံုးျပဳသူေတြအေနနဲ႔လည္း စည္းကမ္းတက် စီးနင္းအသံုးျပဳၾကဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္”ဟု မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးလည္းျဖစ္သူ
ဦးေက်ာ္ဆန္းကဆိုသည္။ “မက်န္းမာလို႔ျဖစ္သြားရင္ ေဆးကုေပးလိုက္ရတယ္ဆိုၿပီး
ေျဖလို႔ရေသးတယ္။ ခုလိုအျဖစ္ဆိုးနဲ႔ ႀကံဳရေတာ့ အေမႀကီးေသရင္ေတာင္
ဒီစိတ္နဲ႔ေသရေတာ့မယ္။
ရာသက္ပန္ အသည္းမွာ ဒဏ္ရာရသြားၿပီ”ဟု ေဒၚသိန္းျမင့္ကေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမဳိ႕တြင္ ဆိုင္ကယ္စီးကာ အိမ္မွထြက္ခြာသြားသူမ်ားအား
ေဒၚသိန္းျမင့္လို မိခင္မ်ားႏွင့္ ခ်စ္သူခင္သူ မိသားစု၀င္မ်ားကေတာ့
သူတို႔အိမ္ျပန္မေရာက္မခ်င္း အိမ္ေပါက္၀မွထိုင္ကာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကရဦးမည္
ျဖစ္ပါသည္။ ။
ေမာင္တာ၊ညီညီေဇာ္
No comments:
Post a Comment