Sunday, 10 March 2013

မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက အစာတို႔ကို အသံုးျပဳၿပီး ေရာဂါေဝဒနာကုနည္း အသစ္မ်ား

"အစာလည္း ေဆး၊ ေဆးလည္း အစာ" ဆိုသလို မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက အစာေတြကို သံုးၿပီး ေရာဂါေဝဒနာေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ သက္သာေအာင္ ကုသႏိုင္ေနပါၿပီ။
ႏွင္းခူျဖစ္ေနလွ်င္ ဂ်ံဳမႈန့္အၾကမ္းႏွင့္ ကုသပါ
ႏွင္းခူေပါက္ေနသူေတြရဲ႕ အေရျပား အေပၚယံ အဆီလႊာက ကြာက် တတ္ပါတယ္။ ဂ်ံဳမႈန္႔အၾကမ္းမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ ျပည့္ဝဆီနဲ႔ ဗီတာမင္အီးတို႔ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ အဆီေတြကို ျပန္ လည္ျဖည့္တင္းေပးကာ အစိုဓာတ္ထိန္း ေပးပါတယ္။
ဂ်ံဳမႈန္႔အၾကမ္းမွာ ဗီတာမင္ ဘီနဲ႔ ေၾကးနီ၊ ဇင့္၊ သံဓာတ္စတဲ့ သတၲဳဓာတ္ေတြ ပါဝင္ တာေၾကာင့္ အေရျပား ကို က်န္းမာေစပါတယ္။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
လက္တစ္ဆုပ္စာ ဂ်ံဳမႈန္႔ကို ညက္ေအာင္ ႀကိတ္ေခ်ၿပီး ေစးပ်စ္ေအာင္ အရည္ေဖ်ာ္ကာ ပိတ္စပါးပါးထဲ ထည့္ၿပီး ေရဘံုပိုင္ေအာက္မွာ ထားကာ ေရစီးက် ပါေစ။ ဒီပိတ္စအိတ္ကို ေရျမႇဳပ္တစ္ခုလို အသံုးျပဳကာ ေရခ်ိဳးတဲ့အခါ အေရျပားကို ပြတ္တိုက္ေပးပါ။
ခရီးသြားစဥ္ မူးေဝေနလွ်င္ ခ်င္း(ဂ်င္း)ကို သံုးပါ
ခ်င္း(ဂ်င္း)ဟာ အစာေျခစနစ္အေပၚ တိုက္႐ိုက္သက္ေရာက္မႈ ရွိတာေၾကာင့္ ပ်ိဳ႕ခ်င္အန္ခ်င္ျဖစ္တာကို သက္သာေစတယ္လို႔ ဂ်ာမန္ေလ့လာသူေတြ က ဆိုပါတယ္။ ခ်င္းကရတဲ့ မရွိမျဖစ္အ ဆီဟာ ထူးျခားတဲ့ အနံ႔ရွိတာေၾကာင့္ နာ မက်န္းတဲ့ ခံစားခ်က္ေဝဒနာကို တြန္းလွန္ ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ကြ်မ္းက်င္သူေတြက ဆို ပါတယ္။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
ပ်ိဳ႕ခ်င္အန္ခ်င္ျဖစ္ေနရင္ ခ်င္းကို ခပ္ပါးပါးလွီးကာ ဝါးစားေပးပါ။ ဖ်ားခ်င္သလို ျဖစ္ရင္ ခ်င္းအနံ႔ကို ႐ွဴပါ။ ခရီးသြားတဲ့အခါ ခ်င္းကို ေဆာင္သြားပါ။
ဆီးအိတ္ ေရာင္ရမ္းေနလွ်င္ ဘလူးဘယ္ရီသီးကို သံုးပါ
ဆီးအိတ္ေရာင္တဲ့ ေဝဒနာကို ကုသ ဖို႔ ခရမ္ဘယ္ရီသီးကို သံုးရတယ္ဆိုတာ သိၾကေပမယ့္ ဘလူးဘယ္ရီသီးကိုလည္း သံုးလို႔ ရပါတယ္။ ဘလူးဘယ္ရီသီးမွာ ခရမ္ဘယ္ရီသီးနဲ႔ အလားတူတဲ့ ဓာတ္ေပါင္းေတြ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကူးစက္ပိုးေတြကို တြန္းလွန္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘလူးဘယ္ ရီသီးက ဝယ္ရတာ ပိုလြယ္တာေၾကာင့္ ေရခဲေသတၲာထဲ ထည့္ထားၿပီး စားေပးပါ။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
တစ္ေန႔ ဘလူးဘယ္ရီသီး ခြက္ႀကီး တစ္ခြက္စာ ပမာဏကို စားေပးရင္ ဆီးအိတ္ေရာင္ရမ္းတဲ့ ေဝဒနာကို တြန္းလွန္ ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဘလူးဘယ္ရီသီးမွာ အစြမ္းထက္ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ပါဝင္ပါတယ္။
ရာသီလာစဥ္ နာက်င္ကိုက္ခဲေနလွ်င္ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းရြက္ကို သံုးပါ
ရာသီလာစဥ္ ျပင္းထန္တဲ့ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈနဲ႔ ရာသီအႀကိဳေဝဒနာ ခံစားရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက အီစထ႐ိုဂ်င္ေဟာ္ မုန္းအဆင့္ ျမင့္တက္ေနပံု ရပါတယ္။ ဒါကို ေလ်ာ့က်ေစဖို႔ အစားအေသာက္ စားေသာက္မႈပံုစံကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးရပါမယ္။ မဂၢနီဆီယမ္မ်ားမ်ားပါတဲ့ အစာေတြကို စားတာက ရာသီလာစဥ္ နာက်င္ကိုက္ခဲတဲ့ ေဝဒနာကို သက္သာေစပါတယ္။ မဂၢနီဆီယမ္က ၾကြက္သားရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြ က်န္းမာဖို႔အတြက္ အေရးႀကီး တာေၾကာင့္ မဂၢနီဆီယမ္ခ်ိဳ႕တဲ့ေနရင္ ရာသီအႀကိဳ ဗိုက္ေအာင့္တဲ့ ေဝဒနာခံစားရႏိုင္ပါတယ္။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
ေန႔စဥ္ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းရြက္မ်ားမ်ားနဲ႔ အခြံမာတဲ့ အေစ့အဆန္ လက္တစ္ ဆုပ္စာတို႔ကို စားေပးပါ။ ရာသီလာခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနဖို႔ မလိုဘဲ ေန႔စဥ္ စားေပးလိုက္ရင္ ရာသီအႀကိဳေဝဒနာတို႔ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ အခြံခြ်တ္ ထားတဲ့ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္အစာကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး အိုမီဂါ ၃ ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ ငါးအဆီကို စားရပါမယ္။
ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ေခါင္းကိုက္ေနလွ်င္ ဟင္းခတ္အေမႊးအႀကိဳင္ ခတ္ထားေသာ ဟင္းလ်ာကိုသံုးပါ
ဟင္းလ်ာေတြထဲမွာ ဟင္းခတ္အေမႊးအႀကိဳင္အျဖစ္ သံုးၾကတဲ့ နႏြင္း၊ ဇီရာ ေစ့၊ အေရာင္တင္မႈန္႔(င႐ုတ္မႈန္႔)ေတြမွာ ဆလီးစလစ္အက္စစ္ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါ က အက္စပရင္ထဲမွာပါတဲ့ ပါဝင္ပစၥည္း တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
တစ္ေန႔ ဟင္းခတ္အေမႊးအႀကိဳင္ပါတဲ့ ဟင္းလ်ာတစ္ခြက္စားေပးရင္ ေခါင္းကိုက္ေဝဒနာကို သက္သာေစပါတယ္။
သြားကိုက္လွ်င္ ေလးညႇင္းဆီကို သံုးပါ
ေလးညႇင္းဆီက သြားကိုက္ေဝဒနာကို လံုးလံုး ေပ်ာက္ေစတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔မွာ သြားေတြကို ထံုသြားေစတဲ့ အစြမ္းရွိတာေၾကာင့္ သြားကိုက္တာကို သက္သာေစပါတယ္။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
သြားကိုက္ေနရင္ သြားဆရာဝန္နဲ႔ သြားျပရပါမယ္။ ဆရာဝန္ထံ မေရာက္ခင္မွာ သြားကိုက္ေဝဒနာ သက္သာေစဖို႔ ပါရာစီတေမာကို ေသာက္ထားၿပီး နာက်င္တဲ့ သြားတစ္ဝိုက္ရွိ သြားဖံုးေပၚမွာ ေလးညႇင္းဆီ အနည္းငယ္ကို သုတ္ထားေပးပါ။
မွကၡ႐ုေပါက္လွ်င္ အသားႏွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကို သံုးပါ
သံဓာတ္ပမာဏ ေလ်ာ့နည္းတာက နာတာရွည္မွကၡ႐ုျဖစ္ေစတဲ့ အေျခခံ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုပါ။ ေရာဂါပိုးကို တြန္းလွန္ေပးတဲ့ ေသြးျဖဴဥေတြက သံဓာတ္လို အပ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ မိႈပိုးေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္မယ့္ ဓာတ္ေတြကို ထုတ္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္လို႔ပါ။ သံဓာတ္အဆင့္က ေသြးအားနည္းေရာဂါ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ေလ်ာ့နည္းလြန္းေနရင္ အသားနဲ႔ အရြက္ကို မ်ားမ်ားစားေပးဖို႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။
ဘယ္လို သံုးရမလဲ
သံဓာတ္ပါဝင္မႈ အမ်ားဆံုးအစာက အနီေရာင္အသားပါ။ ဒါ့အျပင္ ဟင္းႏုနယ္လို အစိမ္းေရာင္ ဟင္းရြက္ေတြမွာလည္း သံဓာတ္မ်ားမ်ား ပါဝင္ ပါတယ္။ ဒီအစာေတြကို လိေမၼာ္ရည္လို ဗီတာမင္ စီမ်ားတဲ့ အရည္နဲ႔ တြဲဖက္စားေသာက္ေပးရင္ ခႏၶာကိုယ္က သံဓာတ္ကို ေကာင္းေကာင္း စုပ္ယူႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဇြန္ခိုင္ဦး(ေဆး၀ါးတကၠသိုလ္)

Good Health

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget