Friday, 8 March 2013

Pistachio ၏ က်န္းမာေရး စြမ္းပကား


City Mart ဆိုင္ေတြမွာ ရရွိႏိုင္တဲ့ Pistachio အခြံမာအေစ့အဆန္က အရသာရွိသလို အသင့္အတင့္ စားေပးရင္ ေအာက္ပါ အက်ိဳးေက်းဇူး ေတြကို ရရွိေစပါတယ္။
ႏွလံုးက်န္းမာျခင္း
Pistachio ကို ပံုမွန္စားၿပီးတဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာ (LDL) ကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး ေကာင္းတဲ့ ကိုလက္ စထေရာ(LDL)ကို ျမင့္တက္ေစတယ္ လို႔ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဗီတာမင္ ေအနဲ႔ အီးလို အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ပါဝင္မႈ မ်ားတာေၾကာင့္ ေရာင္ရမ္းမႈကို တြန္းလွန္ေပးႏိုင္ၿပီး ေသြးေၾကာေတြကို ကာကြယ္ေပးကာ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ Pistachio ကို အသင့္အတင့္ စားေပးတာေတာင္ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ လူတင္ပမာဏကို တိုးေစၿပီး ႏွလံုးေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။
ဆီးခ်ိဳေရာဂါသက္သာေစျခင္း
Pistachio ကိုစားတာက အမ်ိဳးအစား (၂) ဆီးခ်ိဳေရာဂါ မျဖစ္ ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ Pistachio တစ္ခြက္စာပမာဏကို စားေပး႐ံုနဲ႔ တစ္ေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ ေဖာ့စ္ဖရပ္စ္ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ရရွိေစပါတယ္။ ေဖာ့စ္ဖရပ္စ္က ဂလူးကို႔စ္ ခံႏိုင္ရည္ရွိမႈကို ကူညီေပးတာေၾကာင့္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ကို သက္သာေစပါတယ္။
ေသြးအားေကာင္းေစျခင္း
Pistachio မွာ ဗီတာမင္ B6 အမ်ားအျပား ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီဗီတာမင္က ေဟမိုဂလိုဘင္ျပဳလုပ္ေရးအတြက္ အေရးပါတာေၾကာင့္ ေသြးေၾကာက တစ္ဆင့္ ဆဲလ္ေတြဆီကို ေအာက္ဆီဂ်င္သယ္ပို႔ ေရးမွာ အေရးပါၿပီး ေသြးထဲက ေအာက္ဆီဂ်င္ ပမာဏကို တိုးေစပါတယ္။
နာ့ဗ္ေၾကာစနစ္ က်န္းမာျခင္း
Pistachio မွာပါတဲ့ ဗီတာမင္ B6 ဟာ နာ့ဗ္ေၾကာစနစ္ကို က်န္းမာေစပါတယ္။ ဒီဗီတာမင္က နာ့ဗ္အမွ်င္တစ္ဝိုက္ရွိ အကာ myelin ျဖစ္ေပၚမႈမွာ အေရးပါၿပီး ဆီ႐ိုတိုနင္၊ မယ္လတိုနင္၊ အက္ပီနက္ဖရင္နဲ႔ GABA ျဖစ္ေပၚမႈမွာ ပါဝင္ကူညီပါတယ္။
မ်က္စိက်န္းမာျခင္း
Pistachio မွာ အခြံမာသီး အမ်ားစုမွာ မေတြ႕ရတဲ့ ကာ႐ိုတီးႏြိဳက္ ႏွစ္မ်ိဳး ပါဝင္ပါတယ္။ လူတင္နဲ႔ ဇီဇန္သင္းဆိုတဲ့ ကာ႐ိုတီးႏြိဳက္ေတြက အင္တီ ေအာက္ဆီးဒင့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ လုပ္ေဆာင္ေပးၿပီး တစ္သွ်ဴးေတြကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ Pistachio ဟာ မက္ကူလာယိုယြင္းမႈ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။
ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္ ေကာင္းျခင္း
Pistachio မွာပါတဲ့ ဗီတာမင္ B6 ဟာ ကိုယ္ခံစြမ္းအားနစ္ကို က်န္းမာေစပါတယ္။ ဗီတာမင္ B6 ဟာ ေသြးနီဥကို ျဖစ္ ေပၚေစ႐ံုသာမက သိုင္းမတ္စ္၊ သရက္ ရြက္နဲ႔ သားနံရည္အက်ိတ္ေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစတဲ့အတြက္ ေသြးျဖဴဥထုတ္လုပ္မႈကိုလည္း ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။
အေရျပားကို က်န္းမာေစျခင္း
Pistachio မွာ ဗီတာမင္အီး အ မ်ားအျပား ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဆဲလ္နံရံေတြရဲ႕ တင္းအားကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး အသားအေရကို က်န္းမာလွပေစ ပါတယ္။ ဗီတာမင္အီးဟာ အသားအေရကို ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ဒဏ္ေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးၿပီး အရြယ္မတိုင္ခင္ အိုမင္းမႈနဲ႔ အေရျပားကင္ဆာတို႔ မျဖစ္ေအာင္ ေန႔စဥ္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ၾကယ္စင္

Good Health

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget