Friday 8 March 2013

ေစ်းကြက္နဲ႔ကြက္လပ္

"_ _ _ ေဆး႐ံုကပါလားရွင္၊ အေရးေပၚ လူနာတင္ကား လိုခ်င္ပါတယ္။ ဒီမွာ လူနာ သတိလစ္ေနလို႔ အဲဒီေဆး႐ံုကို တင္မလို႔ပါ"
"ဆိုင္ရာဌာနနံပါတ္ _ _ _ ကို ဆက္ပါခင္ဗ်ာ"
"လူနာတင္ကား စီစဥ္ေပးတဲ့ ဌာနကလားရွင္၊ ဒီမွာ လူနာ အေရး ႀကီးေနလို႔ ကားလိုခ်င္ပါတယ္"
"ဟုတ္ကဲ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ လူနာတင္ကား မရွိေသးပါဘူး။ လူနာရဲ႕ အေျခအေနက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ"
"လူနာ သတိလစ္ေနပါတယ္ ရွင္"
"ဒါဆိုရင္ေတာ့ ရန္ကုန္ေဆး႐ံု ႀကီးကို သြားပို႔ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေခၚမေပးႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ"
လူနာသည္ အိမ္သာမွအထြက္မွာ သတိလစ္ေနပါတယ္။ ဒဏ္ရာေတြလည္းရထားပါတယ္။ ေနတဲ့အခန္းက ငါးလႊာ အထပ္မွာေနပါတယ္။ လူနာရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က ေပါင္ တစ္ရာ့ ရွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိပါတယ္။ စာအုပ္ဝါထဲက ပုဂၢလိကေဆး႐ံုေတြရဲ႕ စာရင္းေတြကိုၾကည့္၊ တယ္လီဖုန္းေတြကို ရွာၿပီး ရႏိုင္သေလာက္ ဆက္ၾကျပန္ ပါတယ္။

"_ _ _ ေဆး႐ံုမွာ လူနာ တင္ကားရွိပါသလား။ အေရးေပၚလူနာ ပို႔ခ်င္လို႔ပါ"
"ရွိပါတယ္။ အခုလႊတ္လိုက္မယ္"
လူနာရွင္ ရင္ေအးရပါၿပီ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ အသက္႐ွဴအားကူ နည္းနဲ႔ ျပဳစုလိုက္တဲ့အခါ တစ္ကိုယ္လံုးျပာၿပီး အသက္မ႐ွဴေတာ့ဘဲ သတိလစ္ေနတဲ့ လူနာဟာ အသက္ကေလး ႐ွဴစျပဳၿပီ။ ျပာတာ ေလ်ာ့သြားၿပီ။ အခ်ိန္အတန္ၾကာေတာ့ လူနာတင္ကား ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ လူနာတင္ကားဆိုတာက ေတာင္းေအ့ (Town Ace) ကားကို ေနာက္ထိုင္ခံုေတြျဖဳတ္ထားၿပီး လူနာတင္ တြန္းလွည္းျဖည့္တင္လာတဲ့ ကားကို ေခၚတာပါ။ ကားေပၚမွာ လူနာသယ္ ေပးဖို႔ လူ႕ဗလံကေလးႏွစ္ေယာက္ပါ လာတယ္။ ပုပုေသးေသး ဗလံကေလး ႏွစ္ေယာက္ကို လူနာရွင္ အမ်ိဳးသမီး သံုးေယာက္က ဝိုင္းကူမေပးၿပီးမွ လူနာဟာ ငါးထပ္ကေန ေအာက္ကို ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ လူနာတင္ကားမွာ သူနာျပဳမပါ။ ဆရာဝန္မပါ၊ ေအာက္စီဂ်င္ဘူးမပါ။ အေရးေပၚ ျပဳစုစရာ စက္ကိရိယာ မပါ။ ဘာမွမပါတာႀကီးကိုသံုးၿပီး ေဆး႐ံုပို႔ခ က်ပ္ေငြ သံုးေသာင္းနဲ႔မွ ငါးေထာင္တိတိ (၃၅၀ဝ၀ိ/-) ယူ လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အဆင့္ျမင္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္မွာ စီးပြားရွာေနတဲ့ ေဆး႐ံုလို႔ နာမည္တပ္ထားတဲ့ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းႀကီးႏွစ္ခုနဲ႔ ဆက္စပ္မိရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ပါပဲ။
တတိယ ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုႀကီးမွာ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ ယင္မလံုအိမ္သာနဲ႔ ယင္လံုအိမ္သာ ပူးတြဲျဖစ္စဥ္ကိုလည္း ယခင္တစ္ပတ္ က ေဆာင္းပါးမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အလြန္နာမည္ ႀကီးတဲ့ ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုႀကီး သံုး႐ံု နဲ႔ ပတ္သက္မိၿပီး ဆက္စပ္လို႔ စတုတၴ ေျမာက္ ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုႀကီးကို ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ကိုလည္း သတိ ရမိပါေသးတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းမွာပါပဲ။ လူနာဟာ အေရးေပၚ ခြဲစိတ္ ကုသခံရတယ္။ အေရးေပၚျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဝမ္းမခ်ဴသာဘဲ ခြဲစိတ္ရတာ မို႔ ခြဲစိတ္အၿပီးမွာ သဘာဝအတိုင္း မစင္ေတြ ထြက္က် လာတယ္။ မစင္ကို သုတ္သင္ေပးမယ့္ သူနာျပဳဆိုတာေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ မိသားစုေတြ ကိုယ္တိုင္ ခြဲခန္းထဲက ထြက္လာတဲ့ လူနာကို ကူညီျပဳစု သန္႔ရွင္းရပါတယ္။ ေနာက္ ျပႆနာကေတာ့ အခန္းတြင္းကိစၥပါပဲ။ ဟိုတယ္ မွာယူတဲ့ အခမ်ိဳးေဆး႐ံုမွာ ေန႔စဥ္ေပးရပါတယ္။ဒါေပမယ့္ လက္ေဆးဇလံုမွာ ေရမလံု ဘူး။ လက္ေဆးလိုက္ရင္ ေျခေထာက္ပါ ေဆးၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ ေလေအး ေပးစက္က မေကာင္းပါဘူး။ လူနာရွင္က အေၾကာင္းၾကား တဲ့အခါ ေစတနာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းလိုက္ လာေပးၿပီး ခြဲစိတ္ခံထားရတဲ့ လူနာရဲ႕ ေခါင္းေပၚက ေလေအးေပးစက္ကို ျပဳျပင္ၾကပါေတာ့တယ္။
ပို႔ေအာ့(ပ္) (Post-Op) ေန႔ျဖစ္ တဲ့ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ခြဲစိတ္ဆရာဝန္ ႀကီးက မွတ္ခ်က္ေရးထားတယ္။ လူနာဟာ ခက္ခဲစြာ ခြဲရတယ္။ ဗိုက္ ထဲမွာရွိတဲ့ အူအတက္မွာ ျပည္တည္ ေနတာမို႔ ပိုးမပ်ံ႕ေအာင္ ႀကိဳးစား ခြဲထားရတယ္။ ပိုက္နဲ႔ေဆးရည္သြင္း ထားၿပီးသားမို႔ ပါးစပ္က ဘာမွ မေကြ်းရလို႔လည္း မွတ္ခ်က္ေပးထား ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တာဝန္က်တဲ့ ဆရာဝန္ကေလးဟာ စာမဖတ္ပါဘူး။ ေစတနာ ရွိလြန္းလွတဲ့အတြက္ ဗိုက္နာေနတဲ့ လူနာ သက္သာေအာင္ ပါးစပ္ကေန ေဆးတိုက္လိုက္ေတာ့တယ္။ တာဝန္ခံ ခြဲစိတ္ထားတဲ့ ဆရာဝန္ႀကီး သိသြားတဲ့ အခါမွာ အလြန္ ေဒါသထြက္ရရွာတယ္။
"နင္တို႔ ေဆး႐ံုဟာ ငါ့လူနာေတြကို ဒီလိုလုပ္တာမ်ားၿပီ။ ငါေနာက္ထပ္ မလာေတာ့ဘူး။"လို႔ ေျပာၿပီး လူနာကိုလည္း ေဆး႐ံု ေျပာင္းခိုင္းပါေတာ့တယ္။ လူနာေရာ၊ လူနာရွင္ဟာ ပ်ာပ်ာ သလဲျဖစ္ရၿပီ။ ခြဲစိတ္ခံရၿပီး ၂၄ နာရီ မျပည့္ခင္မွာ ဘယ္လိုလုပ္ ေဆး႐ံုေျပာင္းမလဲ။ ေဆး႐ံုမေျပာင္းရင္ ဆရာဝန္ေျပာင္းလို႔လည္း မျဖစ္ဘူး ေလ။ လူနာရဲ႕ ရာဇဝင္ကို ခြဲစိတ္ထားတဲ့ ဆရာဝန္ႀကီးကပဲ ေသေသခ်ာခ်ာသိတာ။ အဲဒီခြဲစိတ္ဆရာဝန္ႀကီးက ဘယ္ေလာက္ ေတာ္သလဲဆိုရင္ မခြဲခင္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ Ultrasound တီဗီဓာတ္မွန္နဲ႔႐ိုက္ၾကည့္တယ္။ မသကၤာစရာေတြ႕တာမို႔ ကြန္ပ်ဴတာ ဓာတ္မွန္ (CAT Scan) ထပ္႐ိုက္ခိုင္းတယ္။ ေနာက္ထပ္ ပၪၥမ နာမည္ႀကီး ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုႀကီးက ဆရာဝန္ ႀကီးက ႐ိုက္ေပးၿပီး ဘာမွ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္နဲ႔ ျပန္လာတာကို သံသယရွိတယ္။ ကိုယ္တိုင္စမ္းထားတဲ့ အလံုးဟာ ဗိုက္ထဲမွာ ရွိေနတာေသခ်ာေပမယ့္ ကြန္ပ်ဴတာက မျပဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပဋိဇီဝေဆးတစ္ပတ္ေပး၊ ေစာင့္ၾကည့္၊ ေနာက္ထပ္ Ultrasound ႐ိုက္ၾကည့္ၿပီး ေသခ်ာေတာ့ မွ အေရးေပၚခြဲစိတ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ခြဲစိတ္မႈရဲ႕ ရလဒ္ ကေတာ့ မၾကာခင္က အူအတက္ေရာင္ခဲ့ၿပီး ေလးလက္မ ေလာက္ရွည္တဲ့ အူအတက္ဟာ ေပါက္လုေပါက္ခင္ ျဖစ္ေနတဲ့အေန အထားပါပဲ။
ဒီလိုကြ်မ္းက်င္တဲ့ ခြဲစိတ္ ဆရာဝန္ႀကီးကိုစြန္႔ခြာၿပီး တျခား ဆရာဝန္ျပဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ တာမို႔ အဲဒီစတုတၴ ေဆး႐ံုႀကီးကိုပဲ လာၾကည့္ေပးဖို႔ ဝိုင္းၿပီး ေတာင္းပန္ တိုးလွ်ိဳးရေတာ့တယ္။ ဆရာဝန္စိတ္ ရွိတဲ့သူမို႔ သည္းခံၿပီး ဆက္ၾကည့္ေပး တယ္။ လူနာေကာင္းသြားတယ္။ ေဆး႐ံုကဆင္းတယ္။ ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုဝန္ထမ္း ဆိုသူ ေတြဟာ ျပည္သူ႕ဝန္ထမ္းေတြထက္ လခေကာင္းေကာင္းရပံုရပါတယ္။ လူနာေတြကို ဂ႐ုစိုက္ၾကတယ္။ ျပည္သူ႕ေဆး႐ံုေတြ မွာထက္ ဂ႐ုစိုက္ၾကတယ္။ ဂ႐ုစိုက္႐ံုမက မ်က္လံုး ေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနလိုက္ၾကတာ ေဒါင့္စံုကပဲ။ စူပါ မတ္ကက္ ကုန္တိုက္ႀကီးေတြေပၚကာစက အေရာင္းအကူ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ တစ္ေထရာတည္းပဲ။ ေဈးဝယ္လာ သူေနာက္က ကပ္လိုက္လာတယ္။ ေျခတစ္လွမ္း အကြာကေန ဖဝါးေျခထပ္ လိုက္လာတယ္။ ကူညီဖို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုျပၿပီး အဓိကလုပ္ငန္းကေတာ့ သူခိုးဖမ္းဖို႔ပါပဲ။ ေဈးဝယ္သူေတြက ခိုးယူသြားမွာကို ေၾကာက္လြန္းလို႔ မ်က္စိေတာင္ မမွိတ္ရဲဘူး။ဒီလိုပါပဲ။ ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုဝန္ထမ္းေတြ ခမ်ာမွာလည္းလူနာကိုေရာ လူနာရွင္ကိုပါ ပ်ာပ်ာသလဲ ဆက္ဆံၾကတယ္။
"ေငြေပးၿပီးေၾကာင္း ေျပစာ ယူလာၿပီးမွ ေဆးထုတ္ယူရန္"
"ေငြေပးၿပီးေၾကာင္း ေျပစာယူ လာၿပီးမွ ဓာတ္ခြဲခန္းအေျဖထုတ္ယူ ရန္"
"ေငြႏွစ္သိန္း စေပၚတင္ၿပီးမွ လူနာ ေဆး႐ံုတက္ရန္" စသည္ျဖင့္ ေငြရဖို႔ ႀကိဳးစားေတာင္းခံၾကရရွာပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ မ႐ိုင္းပ်ရွာၾကပါဘူး။ လူနာနဲ႔ လူနာရွင္အနားမွာ ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ တရစ္ဝဲဝဲျဖစ္ေန ၾကတာပါပဲ။ အားလံုးအတြက္ ေငြအ ေၾကေခ်ၿပီးရင္ေတာ့ ျဖဳတ္ခနဲေပ်ာက္ သြားၾကပါေတာ့တယ္။ ေဆး႐ံုဆင္းမယ့္ လူနာအတြက္ေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ကိုယ့္ေျခေထာက္ကိုယ္သံုးၿပီး သြားလိုရာသြားႏိုင္ပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ဌာနဆိုင္ရာ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ဆိုရင္ ေတာ့ ကားနံပါတ္ (၉၆၉၃) နဲ႔ သြားလိုရာ သြားခြင့္ ေပးတာပါပဲ။ ဌာနဆိုင္ရာကားကို ေတာင္းလိုက္ မိရင္ (၉၆၉၃) ပါပဲ။
"ကိုယ့္ေျခ ေထာက္ကိုယ္သံုး" လို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ ေဆး႐ံုဆင္းတဲ့ လူနာဟာ ကိုယ္အားကိုယ္ကိုးရမွာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဟိုတယ္ေတြ နဲ႔ ကြာသြားပါၿပီ။ ဟိုတယ္မွာ ျပန္ထြက္ရင္ "Check out" ဆိုတာရွိပါတယ္။ ဟိုတယ္ ဝန္ထမ္းေတြက စစ္ေဆးၿပီး ေက်နပ္မွသာ ဧည့္သည္ ဟာ ထြက္ခြာခြင့္ရွိတယ္။ မႏွစ္က ကြ်န္ေတာ္ ဧည့္သည္ေတြကို ေခၚၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးက ဟိုတယ္ ႀကီးတစ္ခုမွာ တည္းခဲ့ တယ္။ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံက ကမၻာေက်ာ္ပညာရွင္ႀကီး ေတြပါတဲ့ အဖြဲ႕နဲ႔အတူ အ ေရးႀကီးတဲ့ အစည္းအေဝး တစ္ခုကိုလုပ္ခဲ့ၿပီး ျပန္ဖို႔ျပင္ တဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုတယ္ ဝန္ထမ္းမိန္းကေလးဟာ အေမာတေကာေရာက္လာတယ္။ ထြက္ခြာေတာ့မယ့္ ကားကို ရပ္တန္႔ ခိုင္းၿပီး ဧည့္သည္ေတြကိုၾကည့္၊ အခန္း နံပါတ္ကိုေျပာၿပီး အဲဒီအခန္းမွာ တည္းခဲ့တဲ့ ဧည့္သည္ထံကေန သူယူ သြားတဲ့ ပစၥည္းကို ျပန္ေတာင္းပါေတာ့ တယ္။ ဧည့္သည္ႀကီးကလည္း ရွက္ ကိုးရွက္ကန္းနဲ႔ သူ႕ေသတၲာႀကီးကို ကားေအာက္ခ်၊ ဖြင့္ျပၿပီး သူယူလာ တဲ့ ပစၥည္းကို ျပန္ေပးရွာတယ္။ "ေဟာ္တယ္ခန္းမွာ အၾကမ္းစီးဖို႔ထား တဲ့ ေျခညႇပ္ဖိနပ္ကေလး" ျဖစ္ပါ တယ္။
ကမၻာေပၚက ဟိုတယ္ႀကီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူႀကီးလူေကာင္းေတြ တည္းတဲ့ေနရာမွာေဒသ ျဖစ္ အၾကမ္းခံဖိနပ္ ကေလးေတြကို အခန္းထဲမွာ စီးဖို႔၊ ပင္လယ္ကမ္းစပ္သဲ ေသာင္မွာစီးဖို႔ ထားထားေလ့ရွိပါတယ္။ ယူသြားလည္း ဘာမွ ျပန္မေတာင္းပါဘူး။ အဓိကထားတာက ဟိုတယ္ခန္းထဲမွာ ေျပာတဲ့ တယ္လီဖုန္းခနဲ႔ ေရခဲေသတၲာထဲမွာ ထည့္ထားေပးတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာဖိုးပါပဲ။ စစ္ေဆးၿပီး ေျပစာနဲ႔တကြ ေငြေခ်ခဲ့႐ံုပါပဲ။ ျမန္မာ ျပည္မွာေတာ့ အၾကမ္းစီး ဖိနပ္ကေလး တစ္ရံအတြက္ ေခြ်းျပန္ေျပးလႊားလာတဲ့ မိန္းကေလးနဲ႔ သူခိုးလို႔ အထင္ခံရတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား ပညာရွိႀကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြဟာ ကြ်န္ေတာ့္မ်က္စိထဲကမထြက္ ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဟိုတယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲ ဆိုတာကို ျမန္မာေတြ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဇာတ္လမ္းတြဲေတြၾကည့္ၿပီး လွမ္းေမွ်ာ္ သေဘာက်ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္ သံၾကားမွာ တစ္ခ်ိန္က ျပခဲ့တဲ့ အခန္းဆက္ ဇာတ္လမ္းတြဲႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဇရပ္မွာတည္းရတဲ့ ခရီးသြား ဘဝကေန ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ တည္းခို၊ ေဆြမ်ိဳးအိမ္ေတြမွာ တည္းခို ရာကေန မိတ္ေဆြအိမ္ေတြမွာ တည္းခိုရတဲ့ ျမန္မာခရီးသြားေတြရဲ႕ ဘဝဟာ အခုမွ ႐ုတ္တရက္ အေျပာင္း အလဲနဲ႔ ႀကံဳၾကရပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ ဆန္၊ ဆီ၊ ငံျပာရည္က အစ ငွက္ေပ်ာခိုင္အထိရြက္ၿပီး တက္လာကာ တည္းခိုခအေနနဲ႔ တံု႔ျပန္ၾကရရာကေန ေငြေပးၿပီး တည္းခိုရတဲ့ အေျခအေနေရာက္လာတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈ အခန္းက႑မွာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဟာ (Tourism Industry) အျဖစ္နဲ႔ ႀကီးက်ယ္လာတယ္။ ဒီအထဲမွာ ဝန္ေဆာင္မႈ က႑ (Service Sector) မွာ အလြန္ လ်င္ ျမန္စြာ တိုးတက္လာတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို ျမန္မာလူထုက သိသလိုလို မသိ သလိုလိုျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်န္းမာေရးဝန္ေဆာင္မႈ က႑ (Healthcare Service) ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ (Healthcare) ဆိုတာနဲ႔ ေဆးကု တာကို ျမန္မာလူထုဟာ ကြဲကြဲျပားျပား မသိၾကေသးသလို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ တာဝန္ရွိသူေတြကလည္း နားလည္သလိုလိုနဲ႔ နား မလည္ တာေတြ႕ရပါတယ္။ ေဆးကုတဲ့ နည္းနဲ႔ ျပည့္စံုတိုး တက္လာသူေတြဟာ အခုအခါမွာ ေဆးစစ္ေပးတဲ့နည္းနဲ႔ က်န္းမာေရး ဝန္ေဆာင္မႈေတြ ထပ္တိုးေပးလာၾကတယ္။ CAT Scan လို႔ေခၚတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ ဓာတ္မွန္႐ိုက္ခဟာ ျပည္ တြင္းမွာေတာ့ အနည္းဆံုး က်ပ္တစ္သိန္းေလာက္ေပး မွရပါတယ္။ ဒါ ေတာင္မွ ကြ်န္ေတာ္ေရွ႕ပိုင္းမွာ ေရးခဲ့သလို ေရာဂါအခ်ိဳ႕ကို ရွာေဖြႏိုင္စြမ္း မရွိဘဲ လြတ္သြားတဲ့ ကိစၥေတြ ရွိေနတယ္။
လူနာေသသြားခဲ့ရင္၊ နာတာ ရွည္ျဖစ္သြားခဲ့ရင္၊ ေဆးကုဖို႔ ပိုက္ဆံ ကုန္သြားခဲ့ရင္ေတာ့ ဆရာမင္းသိခၤ ရဲ႕ စာနိဂံုးအတိုင္း "သေဗၺ သတၲာ ကမၼ သကာ" ထဲကို ဝင္သြားဖို႔ပဲ ရွိပါ တယ္။ ႏိုင္ငံတကာက အာရွကို စူးစိုက္ လာၾကတဲ့အထဲမွာသက္သာထိေရာက္ တဲ့ က်န္းမာေရးဝန္ေဆာင္မႈက႑ ပါေနတယ္။ စင္ကာပူနဲ႔အၿပိဳင္ ထိုင္း၊ မေလးရွားသာမက အိႏၵိယႏိုင္ငံကပါ ေဈးကြက္ရွယ္ယာကို ဝင္ယူလာတာ ေတြ႕ရတယ္။ တစ္ခ်ိန္က စင္ကာပူ ေဆး႐ံုေတြကို ျမန္မာဆရာဝန္ႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ ဦးေဖၫြန္႔တို႔၊ ဦးထြဋ္ဆိုင္ တို႔က ကူညီၿပီး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ မေလးရွားႏိုင္ငံကို ျမန္မာဆရာဝန္ေတြလႊတ္ၿပီး ကူညီခဲ့ ဖူးတယ္။ သီရိလကၤာႏိုင္ငံကို ျမန္မာ ဆရာဝန္ေတြလႊတ္ၿပီး ကူညီခဲ့ဖူးတယ္ တဲ့။ ေရႊထီးေဆာင္းခ်ိန္ ရွိခဲ့တယ္။ အခုျမန္မာ့က်န္းမာေရးေဈး ကြက္ဟာ ဘယ္သူ႕လက္ထဲ ေရာက္ သြားၿပီလဲ။
ေဒါက္တာခင္ေမာင္လြင္

Health Digest

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget